Recommended Posts

Posted
4 hours ago, samsam1937 said:

A mon humble avis et d'après mes expériences personnelles je trouve que les alliances entre cigares et vins sont extrêmement compliquées, en ce qui concerne les vins rouges j'élimine déjà tout les vins jeunes et tanniques qui prennent le dessus sur le cigare , un vin vieilli avec des tannins bien fondus pourrait convenir éventuellement pour certains mais pas pour mon palais  ... 

- Pour le vin blanc idem je m'orienterai plutôt vers un vin floral et léger de type viognier et élimine tous les blancs oxydés ou boisés.

- Pour le rosé idem étant fan des Rosés vineux et puissants comme certains bandol ou tavel forcément ceux la prendront le dessus sur le cigare .

Donc pour résumer : En tant qu'amoureux et puriste de ces 2 merveilleux produits de la terre que sont le vin et le cigare et avec tout le respect que je leur dois je les déguste chacun son tour afin de capter leur plein potentiel.

passer à l'anglais pour plus de visibilité. 

Rosé is a fan favorite on this site and has been proven a fantastic pairing on multiple accounts. I think there's video on it too. I really like a fresh beaujolais as well. 

• Like 1
Posted
12 minutes ago, BoliDan said:

passer à l'anglais pour plus de visibilité. 

Le rosé est  un favori des fans sur ce site et s'est avéré être un accord fantastique sur plusieurs comptes. Je pense qu'il y a aussi une vidéo dessus. J'aime aussi beaucoup le beaujolais frais. 

C'est pour cela que je précise " d'après mes expériences personnelles" mes propos n'engagent que ma propre personne et je comprends que d'autres ont un avis différent du mien, je pense réellement que les rosés de gastronomie vineux, et puissants ( leur couleur tend vers le grenat ) prennent le dessus sur le cigare , je pense que les tannins présents dans le vin sont incompatibles avec le cigare , par exemple l'accord avec un jeune vin de Bordeaux . 

• Like 3
Posted
34 minutes ago, samsam1937 said:

…je pense que les tannins présents dans le vin sont incompatibles avec le cigare , par exemple l'accord avec un jeune vin de Bordeaux . 

Je suis entièrement d’accord avec tes propos.

Très bien résumé, en passant.

• Like 2
Posted
4 hours ago, Boss Hog said:

Je suis entièrement d’accord avec tes propos.

Très bien résumé, en passant.

Moi aussi je suis d'accord, à l'exception du champagne. Indeed 🥳

• Like 3
Posted

Chardonnay, Champagne, and Madeira are best "pairings" for a cigar. The acidity and/or carbonation help freshen the taste of the cigar. I don't find wine or any beverage to pair with a cigar. Drink what you like is my recommendation. 

A beverage for a cigar is an afterthought or just convenience to me. Usually water.

• Like 4
Posted
Il y a 46 minutes, BrightonCorgi a dit :

Généralement de l'eau.

100% d'accord, l'eau aussi bien plate que gazeuse est pour moi le meilleur ami du cigare , elle rafraîchit le palais sans altérer les arômes du cigare .

• Like 2
Posted
10 hours ago, Li Bai said:

Effectivement. Le champagne avec un bon cigare, c’est tout simplement merveilleux.

• Like 2
Posted

In Los Angeles, wine and cigars is much more the norm and I think they are a fabulous pairing. I’m in multiple wine groups (Burgundy, Bordeaux, Italian, lunch) and a good-sized group of us end every dinner / lunch with cigars and yet more wine. Often, the after-dinner wines are your various stickies (Port, Madeira, Rivesaltes, Sauternes, German / Austrian Riesling, etc.), but just also often we go with dry wines, particularly, when we have our regular small group lunch / dinners at a venue that permits cigar smoking with your meal. Dining at its finest. 

• Like 3
Posted

"Guests could experience the tasting with a tiny sample cigar and sip of wine, or enjoy a regular size cigar."

So, a 'tiny sample cigar' they had... yeah, of course... :thinking:

• Haha 1
Posted

Wine as best pairing? Rarely do I pair wine with a cigar. Mostly only when smoking after a meal, and the wines accompanying the food are on the table. But not particularly seeking wine when I am having a cigar on its own. Concur with RDB’s Riesling suggestion, also sweet/fortified or bubbly, but to be honest, more often than not, if at all, the wine is serving the cigar, yet not vice versa.

• Like 2
Posted
17 hours ago, Li Bai said:

Tout à fait !

• Like 3
Posted

I haven't pair cigars with wine yet but I would imagine bold red Argentinian wines would go nicely with San Andres Maduro cigars. 

Posted

Drinking a Napa Cab - Nine Suns (I love this wine and vintage) right now while smoking a Trinidad Coloniales - works very well!

Was at a Vega Sicilia tasting recently and think the Viga Sicilia Unico 2013 (very young for this wine) but think it will be a great cigar wine!

• Like 1
Posted

I grew to appreciate pairing mostly bourbon with cigars, but in the "wine family" I've really enjoyed port wines, dessert wines or Armagnac with a cigar and have had an occasional white wine (usually Italian by chance).

This article makes me want to explore further lol & I'd also like to explore pairing champagne with a cigar since I've heard a lot of good things too but rarely have tried. 

• Like 2