Although this was sent over a year ago it may still pertain. I'm not sure.
I used Google translate for the English version.....
Waldshut, 15 Jul. 2010
Problems authenticity test www.habanos.com
Dear Habanos Specialist
the last time we received some inquiries about the authenticity of test cases on the website of Habanos www.habanos.com in several cases was not working properly.
As the official exclusive importer of Habanos in Germany, we must confirm this experience, unfortunately. Even in our tests with unequivocal original item from our extensive inventory of Habanos, this feature in about 30 to 50% of cases did not work correctly. Original commodity is specified by entering the number as a fake.
We have Habanos s.a. of course, immediately made aware of the malfunction and pointed out that at these retailers and consumers will lead to uncertainty. In the book edited by us Habanos Cigar Journal No.. 41 (December 2009) we had made the trade and consumers in Germany as a precautionary measure attention.
We hope that Habanos s.a. this dysfunction is correct and hereby apologize to you and your customers for the resulting irritation.
We assure you, however, that it is the act of us put into circulation by Habanos flawless original item.
Sincerely,
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National Marketing / PR
Waldshut-Tiengen, den 15. Jul. 2010
Probleme beim Echtheitstest auf www.habanos.com
Sehr geehrter Habanos Specialist,
in der letzten Zeit erhielten wir einige Anfragen zum Echtheitstest von Habanos-Kisten auf der Internetseite www.habanos.com der in verschiedenen Fällen nicht richtig funktionierte.
Als Offizieller Alleinimporteur von Habanos in Deutschland müssen wir diese Erfahrungen leider bestätigen. Auch bei unseren Tests mit zweifelsfreier Originalware von Habanos aus unseren umfangreichen Lagerbeständen, hat diese Funktion in ca. 30 bis 50% der Fälle nicht korrekt funktioniert. Originalware wurde nach Eingabe der Nummer als Fälschung angegeben.
Wir haben Habanos s.a. selbstverständlich umgehend auf die Fehlfunktion aufmerksam gemacht und darauf hingewiesen, dass diese bei Fachhandel und Konsumenten zu Verunsicherung führen wird. In dem von uns herausgegebenen Habanos Cigar Journal No. 41 (Dezember 2009) hatten wir Handel und Konsumenten in Deutschland vorsorglich darauf aufmerksam gemacht.
Wir hoffen, dass Habanos s.a. diese Fehlfunktion beheben wird und entschuldigen uns hiermit bei Ihnen und bei Ihren Kunden für die entstandene Irritation.
Wir versichern Ihnen jedoch, dass es sich bei den von uns in Verkehr gebrachten Habanos um einwandfreie Originalware handelt.
Mit freundlichen Grüßen,
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Marketing National/PR